بستن

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد فروشگاه اینترنتی تجهیزات ورزشی کافه ورزش کاملا محفوظ می باشد

تابستانی خنک، با قمقمه های الایت

تابستانی خنک، با قمقمه های الایت
چکیده این مطلب : انتشار : 1398/04/11 0 نظر

نوشیدن آب از ضروری‌ترین نیازهای روزمره افراد به خصوص کودکان، نوجوانان و ورزشکاران است که فعالیت بیشتری دارند، خصوصا در فصل های گرم سال که قطعا تشنگی تأثیر منفی بر رشد ذهنی و جسمی دارد و از بازدهی ما می‌کاهد. بنابراین داشتن یک قمقمه مناسب بهترین وسیله‌ای است که می‌توانیم نوشیدنی دلخواهمان را همیشه همراه خود داشته باشیم و آب مورد نیاز بدنمان را تامین نماییم. برای انتخاب یک قمقمه مناسب باید موارد مختلفی نظیر کاربرد، سایز، شکل، جنس، مدت زمان حفظ دما و سایر شاخصه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

قبل از خرید قمقمه باید اول مشخص کنید که به چه منظور و برای چه کاربردی می‌خواهید قمقمه بخرید. قمقمه‌ای که برای ورزش کردن و دویدن انتخاب می‌کنید، بسیار متفاوت‌تر از قمقمه‌ای است که برای نگهداری نوشیدنی گرم استفاده می‌کنید. پس از آنکه هدف خود را از خرید قمقمه مشخص کردید، باید سایز آن را همراه با ظرفیت مناسب انتخاب کنید. ظرفیت قمقمه را براساس لیتر در نظر بگیرید؛ برای کودکان و نوجوانان تا بزرگسالان میزان آب مورد نیاز در طول روز به ترتیب 1/2 تا 2/1 لیتر است. در هنگام فعالیت ورزشی علاوه بر این نیاز طبیعی 5/0 تا 1 لیتر به آن افزوده می‌شود.

شکل قمقمه به کاربردی که برای آن خریداری می‌کنید، بستگی دارد. قمقمه دوندگان باید به شکلی باشد که به راحتی آن را در دست بگیرند. برای پیاده‌روی بطری آب بزرگ‌تری را انتخاب کنید، اما سعی کنید از نوع ظریف آن را خریداری کنید. برای دانش‌آموزان بهتر است قمقمه‌ای انتخاب شود که ظاهر زیبایی داشته باشد و در دست‌ به راحتی قرار گیرد. 

 قمقمه‌ها در جنس‌های بسیار متنوعی هم‌چون پلاستیک، شیشه، استیل، فولاد و … دسته‌بندی می‌شوند.

پلاستیک: قمقمه‌های پلاستیکی، فوق‌العاده بادوام هستند و برای موارد بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر تمایل به خریدن آنها را دارید سعی کنید نوعی از قمقمه را انتخاب کنید که عاری از ماده شیمیایی BPA باشد؛ زیرا این ماده می‌تواند وارد نوشیدنی شود که به شدت برای سلامت بدن مضر است.
 

شیشه: قمقمه‌های شیشه‌ای به علت کیفیت و کارایی‌شان سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند؛ زیرا کیفیت بالایی دارند و هیچ خطری برای سلامتی ندارند. تنها نکته‌ منفی قمقمه‌های شیشه‌ای این است که برای فعالیت‌های سنگین، فضای باز و برای استفاده کودکان مناسب نیستند.
استیل: قمقمه‌های ساخته شده از جنس استیل ضد زنگ از انواع بسیار مناسب قمقمه‌ها هستند که قابلیت حفظ دمای بهتری نسبت به قمقمه‌های پلاستیکی دارند و نوشیدنی‌های گرم را گرم و نوشیدنی‌های سرد را سرد نگه‌ می‌دارند. این نوع از قمقمه‌ها نسبت به قمقمه‌های پلاستیکی  وزن بالاتری دارند. بطری‌های استیل دارای ساختار دوجداره هستند که  برای یک روز کامل دمای نوشیدنی درون قمقمه را حفظ می‌کنند.
 

وجود ناخالصی‌های آب به‌مرورزمان منجر به رشد برخی از میکروارگانیسم‌ها و یا تولید ترکیبات و مواد مختلفی در داخل قمقمه می‌شود. برای نظافت قمقمه می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. چنانچه قمقمه شما قابلیت قرارگیری در ماشین ظرف‌شویی را ندارد، شما می‌توانید قمقمه را به‌وسیله آب جوش پرکرده و اجازه دهید به مدت یک شبانه‌روز باقی بماند و در آخرین مرحله، آن را توسط مواد شوینده بشویید.

قمقمه دوچرخه برند الایت مدل turacio از قمقمه های باکیفیت است که به دلیل دو جداره بودن، قابلیت خنک نگه داشتن مایعات به مدت 3 ساعت را داراست. این قمقمه با کیفیت بالا و طرحی زیبایی که دارد، مورد توجه و علاقه همگان قرار گرفته است. 

نظرات

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0

جدیدترین مقالات