بستن

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد فروشگاه اینترنتی تجهیزات ورزشی کافه ورزش کاملا محفوظ می باشد

تلمبه ایستاده زمینی دوچرخه برند تاپیک

تلمبه ایستاده زمینی دوچرخه برند تاپیک
چکیده این مطلب : انتشار : 1398/04/11 0 نظر

برند تاپیک از سال 1991 با ایده و طراحی جالب و منحصر به فرد خود یکی از پیشگامان صنعت لوازم جانبی دوچرخه به شمار می رود. این برند تایوانی به دلیل تولید محصولاتی با مهندسی خاص و تنوع بسیار زیاد، همواره مورد توجه مشتاقان دوچرخه سواری بوده است.

تلمبه بادی دستی، نوع ایستاده ی تلمبه است که از یک مخزن ایستاده ی لوله ای شکل، به همراه یک شلنگ برای انتقال هوا تشکیل شده است.در مدل ایستاده پمپ توسط یک پیستون که با نیروی دست جابه جا می‌شود، کار می‌کند. به اینصورت که در قسمت بالای آن قسمتی مجهز به فنر وجود دارد که توسط دو دست به سمت پایین هل داده می شود و مجددا به سمت بالا بر می گردد؛موقع بالا کشیدن این پیستون هوا را از طریق یک دریچه یک طرفه از بیرون به داخل می‌کشد. هنگام پایین رفتن این پمپ هوا را از داخل پیستون به درون تایر دوچرخه جا بجا می کند، در نتیجه ی این حرکت، هوا با فشار از مخزن وارد شلنگ می گردد. به همین خاطر به آن پمپ جابه جایی مثبت (Positive-Displacement Pump) می‌گویند.

 

تلمبه زمینی دوچرخه

 

انتهای شلنگ وسیله ای به نام والو (یا در اصطلاح عامیانه تر سوزن تلمبه) قرار دارد که محل اتصال شلنگ با مجرای ورودی هوای وسیله ی بادی است.مهم است والو یا سوزن کاملاً استاندارد باشد یعنی در اندازه ی نرمال باشد تا به درستی در ورودی مجرای هوای وسیله ی بادی چفت شود و نشتی یا در رفتن اتفاق نیفتد.بیشتر این پمپ ها یک فشارسنج نیز روی خود دارند.

 

تلمبه ایستاده زمینی دوچرخه برند تاپیک، دارای بدنه ای چکشی و از جنس فولاد مقاوم می باشد. این تلمبه دستی دارای فشارسنجی بزرگ و خوانا با درجه 160 psi آنالوگ است و حجم هوای تولید شده در هر بار 317.5 سی سی می باشد. همچنین دارای دو دسته پلیمری بسیار بزرگ ارگونومیک است که باد کردن لاستیک را برای دوچرخه سواران آسان می نماید.

 

 

از ویژگی های دیگر این تلمبه دستی، استحکام بخش های تشکیل دهنده ی آن و به ویژه اتصالات آن است. از آنجا که این وسیله یک ابزار مکانیکی و دستی است، طراحی آن و مواد اولیه ی تشکیل دهنده ی آن باید به گونه ای باشند که تحمل فشار و حرکات مداوم و متوالی وسیله را داشته باشند.این تلمبه راحتی و کیفیت را برای شما تضمین می کند.

نظرات

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0

جدیدترین مقالات